Føtex-chef får ansvar for Sallings nethandel

Thor Jørgensen, der er kædedirektør i Føtex, har overtaget ansvaret for Salling Groups netbaserede forretning og dermed også for Skagenfood.
Foto: Casper Dalhoff/ERH
Foto: Casper Dalhoff/ERH
AF JØRGEN RUDBECK

Siden Kenneth Nielsen ifølge Dansk Handelsblad tidligere på året stoppede som øverste ansvarlige for onlinehandel i Salling Group, har det været Føtex-chefen Thor Jørgensen, der har stået i spidsen for gruppens arbejde med den netbaserede del af dagligvareforretningen.

Det skriver bladet mandag morgen.

Med ansvarstilføjelsen, som blandt andet tæller arbejdet med Wupti.com og Skagenfood, er der også fulgt en ny titel med i form af executive vice president, Føtex og digital & e-commerce i Salling Group.

I arbejdet har Thor Jørgensen afløst Kenneth Nielsen, der kom til Salling Group i 2014 efter at skrabet mere end 20 års erfaring sammen fra arbejde i blandt andet Amazon og Apple.

Kædedirektør: Kvickly står midt imellem den gamle og nye verden på måltidsløsninger

Overskuddet dykker hos danske supermarkeder og discountkæder

Salling Groups omsætning nærmer sig 60 milliarder

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter