FødevareWatch

Norsk Kiwi-chef: Rema bygger sig til vækst

Discountkæderne spiser markedsandele i dagligvarehandlen i Norge, hvor Kiwi beskylder Rema for at bygge sig til vækst.

I Norge steg discountbutikkernes andel af markedet med 0,8 pct. til samlet 66,5 pct. af dagligvarebranchen i 2018 med en samlet omsætning på 176 mia. norske kr. Det skriver E24 med henvisning til en undersøgelse foretaget af Nielsen.

Kiwi havde en vækst på 0,5 procentpoint i 2018. Kiwi-chefen i Norge, Jan Paul Bjørkøy, siger til mediet, at Rema 1000 har bygget sig til vækst ved at åbne nye butikker.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Brancheforening får ny formand

De 50 medlemmer i brancheforeningen for plantebaserede fødevarer, Plantebranchen, får ny formand, der nok er kendt af de fleste i den sfære.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier