Coop: Ikke behov for lovgivning om betalingsfrister

Det er meningsløst at lovgive om betalingsfrister, mener ledelsen i Coop. Andelskoncernen benytter sig af forskellige frister over for små og store leverandører, og det fungerer godt, mener informationsdirektør.

Debatten om betalingsfrister kører på højtryk på Christiansborg og blandt lobbyorganisationer og virksomheder. Står det til ledelsen i Coop er der ikke behov for at lovgive om reglerne for betalingsfrister.

Det skriver PolicyWatch.

"Vi har en interesse i at have et samarbejde med nogle små producenter, der kan levere nogle varer, som kun sælges hos os. Det er noget, der fungerer fint som det skal, så vi synes, det er meningsløst at lovgive om det," siger Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør i Coop, til PolicyWatch.

Han fortæller desuden, at der er forskel på de små og store fisk i forhold til betalingsfrister.

"Jeg vil ikke kommentere på, hvilke frister vi har. Vi er mere lempelige over for mindre leverandører, end vi er over for store leverandører. Vi går hårdere til multinationale og store koncerner, end vi gør til de små, fordi vi er interesseret i at fremme små leverandører i det omfang, de har nogle unikke produkter," siger Jens Juul Nielsen.

Europæisk gennembrud i forhandlinger om unfair handelspraksisser

Politikere vil have ministre til at handle i sag om lange betalingsfrister

Mærkevareleverandørerne: Årsforhandlinger viser behov for lovgivning

Dansk Supermarked skylder leverandører 11 mia kr

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter