FødevareWatch

Bøfkonger sætter Mash-imperiet til salg

MASH sætter sig selv til salg for at få en større bid af markedet. Nye kapitalstærke investorer eller eventuelt nye ejere skal sætte fart på de internationale ambitioner. Deloitte er blevet hyret til at afsøge markedet for ekstern kapital.

Jesper Boelskifte. Foto: Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe | Foto: Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe

De tre ejere af restaurantkoncepterne MASH og Bistro Sommelier inviterer potentielle investorer eller købere ind i folden. De tre ejere vil dog ikke umiddelbart smide tøjlerne helt og forestiller sig, at de også i fremtiden sidder på den største ejerandel, skriver Berlingske Business.

"Vi går nu ud for at finde yderligere kapital til at sætte fart på den plan, som vi har brugt flere år på at skære til," siger Jesper Boelskifte, stifter og direktør i selskabet bag bøfkæden.

Sammen med Erik Gemal og Mikkel Glahn ejer han Copenhagen Concepts, som driver de to restaurantkæder MASH og Bistro Sommelier. Siden første restaurant åbnede i Bredgade i København i 2009, er Mash-kæden vokset til mere end 300 medarbejdere og 11 restauranter i tre lande.

Copenhagen Concepts har allieret sig med Deloitte, der har hjulpet flere danske restaurantkæder med at finde ekstern kapital. Deloitte faciliterer en lang række møder med potentielle investorer, både private, private equity og industrielle spillere. Formålet er, at MASH får tilført midler til at realisere vækstplanerne i udlandet.

500 nye restauranter åbnede i Danmark sidste år

Medie: Restaurantkæden Mash leder efter nye ejere

Avis: Mash-ejere gør klar til salg  

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier