Coop vil tiltrække unge ufaglærte med virtual reality

Coop ruller virtual reality-træning ud i 700 butikker. Det skal tiltrække unge medarbejder og forbedre kundeservicen.
Foto: Lars Krabbe/Polfoto
Foto: Lars Krabbe/Polfoto

I et forsøg på at tiltrække unge ufaglærte og samtidig sikre mere loyale kunder tager nu Coop nu et nyt middel i brug.

Det skriver DR.dk.

700 Kvickly-, SuperBrugsen-, dagligbrugsen- og Irma-butikker får virtual reality-briller, som så kan placeres  på servicemedarbejdere for at give dem en bedre forståelse af deres arbejdsopgaver, skriver DR.dk.

"Vi er de første i Europa, der prøver at gå den vej med ufaglært arbejdskraft. Men vi ser et potentiale i, at det kan blive en fast del af vores introduktion til nye medarbejdere," siger Anne Rahbek, Senior HR-konsulent i Coop.

Inden nytår skal Coop-spillet i virtual reality bruges som træning i alle Coop-butikker bortset fra Fakta. Det betyder ifølge DR, at 12.000 nye servicemedarbejdere hvert år kommer til at prøve spillet.

Internettet kommer til at indtage fremtidens drinks

Det skal ske på Arlas nye innovationscenter

Amazon og spiritushus laver shoppable-film sammen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også