I et forsøg på at tiltrække unge ufaglærte og samtidig sikre mere loyale kunder tager nu Coop nu et nyt middel i brug.
Det skriver DR.dk.
700 Kvickly-, SuperBrugsen-, dagligbrugsen- og Irma-butikker får virtual reality-briller, som så kan placeres på servicemedarbejdere for at give dem en bedre forståelse af deres arbejdsopgaver, skriver DR.dk.
"Vi er de første i Europa, der prøver at gå den vej med ufaglært arbejdskraft. Men vi ser et potentiale i, at det kan blive en fast del af vores introduktion til nye medarbejdere," siger Anne Rahbek, Senior HR-konsulent i Coop.
Inden nytår skal Coop-spillet i virtual reality bruges som træning i alle Coop-butikker bortset fra Fakta. Det betyder ifølge DR, at 12.000 nye servicemedarbejdere hvert år kommer til at prøve spillet.
Internettet kommer til at indtage fremtidens drinks
Det skal ske på Arlas nye innovationscenter
Amazon og spiritushus laver shoppable-film sammen