FødevareWatch

Amazon-kunder får yderligere rabat i Whole Foods

Handelsplatformen Amazon vil vide mere om Whole Foods-kunders indkøbsmønstrer og tilbyder derfor en yderligere rabat til medlemmer af kundeprogram.

Ted S. Warren/AP/ritzau/arkiv
Foto: Ted S. Warren/AP/ritzau/arkiv

I fremtiden vil Amazone give medlemmer af handelsplatformens kundeprogram yderligere 10 pct. rabat på allerede nedsatte varer i den amerikanske supermarkedskæde Whole Foods. Programmet er allerede testet i Florida og vil til sommer rulles ud i Whole Foods 365 butikker.

Det skriver mediet IGD Retail Analysis, der i en analyse blandt andet peger på, at det nye program har til formål at adressere kunders opfattelse af Whole Foods priser, der anses for at være i den dyrere ende.

"Kundeprogrammet skal bidrage til at forbedre supermarkedskædens konkurrenceevne og øge besøgstallet (i butikkerne, red.). Forventningen er, at flere kunder vil blive medlemmer af programmet og i den forbindelse øge Amazones indsigt i sine kunders indkøbsvaner. I fremtiden vil det således være muligt at lave personlige tilbud til kunder, fordi Amazone får ny indsigt i samspillet mellem online- og offline-shopping adfærd," skriver IGD Retail Analysis i sin analyse.

Whole Foods Market er en supermarkedskæde, der har en grøn profil og for eksempel ikke sælger madvarer med kunstige farvestoffer og sødemidler. Amazon opkøbte i 2017 Whole Foods for 13,7 mia. dollar - eller 91 mia. kr.

Amazon klar til at levere fødevarer inden for to timer

 

Amerikanske forbrugere vil have supermarkedsvin

Julehandel cementerer Amazons plads på e-handlens trone

Amazon åbner første kasseløse dagligvarebutik i Seattle

Forsiden lige nu

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier