FødevareWatch

Amazon-kunder får yderligere rabat i Whole Foods

Handelsplatformen Amazon vil vide mere om Whole Foods-kunders indkøbsmønstrer og tilbyder derfor en yderligere rabat til medlemmer af kundeprogram.

Ted S. Warren/AP/ritzau/arkiv
Foto: Ted S. Warren/AP/ritzau/arkiv

I fremtiden vil Amazone give medlemmer af handelsplatformens kundeprogram yderligere 10 pct. rabat på allerede nedsatte varer i den amerikanske supermarkedskæde Whole Foods. Programmet er allerede testet i Florida og vil til sommer rulles ud i Whole Foods 365 butikker.

Det skriver mediet IGD Retail Analysis, der i en analyse blandt andet peger på, at det nye program har til formål at adressere kunders opfattelse af Whole Foods priser, der anses for at være i den dyrere ende.

"Kundeprogrammet skal bidrage til at forbedre supermarkedskædens konkurrenceevne og øge besøgstallet (i butikkerne, red.). Forventningen er, at flere kunder vil blive medlemmer af programmet og i den forbindelse øge Amazones indsigt i sine kunders indkøbsvaner. I fremtiden vil det således være muligt at lave personlige tilbud til kunder, fordi Amazone får ny indsigt i samspillet mellem online- og offline-shopping adfærd," skriver IGD Retail Analysis i sin analyse.

Whole Foods Market er en supermarkedskæde, der har en grøn profil og for eksempel ikke sælger madvarer med kunstige farvestoffer og sødemidler. Amazon opkøbte i 2017 Whole Foods for 13,7 mia. dollar - eller 91 mia. kr.

Amazon klar til at levere fødevarer inden for to timer

 

Amerikanske forbrugere vil have supermarkedsvin

Julehandel cementerer Amazons plads på e-handlens trone

Amazon åbner første kasseløse dagligvarebutik i Seattle

Forsiden lige nu

Svensk veganerkomet vil starte produktion i USA

Svenske Oatly, der ligesom danske Naturli Foods producerer en stribe plantebaserede mælkealternativer, vil møde den voksende amerikanske efterspørgsel med opførelsen af en ny fabrik 'over there'.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier