I fremtiden vil Amazone give medlemmer af handelsplatformens kundeprogram yderligere 10 pct. rabat på allerede nedsatte varer i den amerikanske supermarkedskæde Whole Foods. Programmet er allerede testet i Florida og vil til sommer rulles ud i Whole Foods 365 butikker.
Det skriver mediet IGD Retail Analysis, der i en analyse blandt andet peger på, at det nye program har til formål at adressere kunders opfattelse af Whole Foods priser, der anses for at være i den dyrere ende.
"Kundeprogrammet skal bidrage til at forbedre supermarkedskædens konkurrenceevne og øge besøgstallet (i butikkerne, red.). Forventningen er, at flere kunder vil blive medlemmer af programmet og i den forbindelse øge Amazones indsigt i sine kunders indkøbsvaner. I fremtiden vil det således være muligt at lave personlige tilbud til kunder, fordi Amazone får ny indsigt i samspillet mellem online- og offline-shopping adfærd," skriver IGD Retail Analysis i sin analyse.
Whole Foods Market er en supermarkedskæde, der har en grøn profil og for eksempel ikke sælger madvarer med kunstige farvestoffer og sødemidler. Amazon opkøbte i 2017 Whole Foods for 13,7 mia. dollar - eller 91 mia. kr.
Amazon klar til at levere fødevarer inden for to timer
Amerikanske forbrugere vil have supermarkedsvin
Julehandel cementerer Amazons plads på e-handlens trone
Amazon åbner første kasseløse dagligvarebutik i Seattle