FødevareWatch

Ny discount-boss: "Vi skal tilbage til Nettos kerne"

Michael Løve har fået ansvaret for at skabe vækst i Dansk Supermarkeds 1.350 discountbutikker i fire lande. Hans første opgave er derfor at rydde op i butikkerne. For mange såkaldte spotvarer svækker nemlig kæden i dysten mod konkurrenterne.

Foto: Paul Cooper/JP

Selvom kæden melder, at den om kort tid vil fremvise rekordsalg- og indtjening, skal der ryddes markant op. Netto-butikkerne har ifølge deres nye chef stået stille på en række områder sammenlignet med konkurrenterne. Derfor må tingene vendes rundt med både forandrede, moderniserede butikker og et ændret sortiment af varer.

Dansk Supermarked Group hentede i fjor Michael Løve som ny adm. direktør for Netto International, der driver 1.365 discountbutikker i Polen, Sverige, Tyskland og Danmark.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Social Foodies er gået i rekonstruktion

Iskæden med syv butikker er gået i rekonstruktion efter en stribe år med milliontab og negativ egenkapital. For nylig rejste kædens revisor betydelig tvivl om den fortsatte drift i regnskabet.

Læs også

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier