Avis: Tesco melder sig ind i britisk detailkrig med egen discountkæde

Supermarkedskoncernen Tesco vil ikke længere se til, at de ekspanderende discountkæder overtager flere markedsandele i det britiske detailmarked. Nu er koncernen angiveligt på vej med sit eget discountkoncept.
Foto: Alastair Grant/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: Alastair Grant/AP/POLFOTO/arkiv

De britiske forbrugere dropper i stigende grad forbi især de tyske discountbutikker, som oplever stor vækst. Den bevægelse vil den store supermarkedskoncern Tesco have del i med åbningen af sin egen nye discountkæde, skriver The Sunday Times ifølge Reuters.

Ifølge avisen har Tesco planer om at etablere en kæde med butikker, der har et mindre sortiment af billigere varer.

Tesco har ikke ønsket at kommentere på historien.

Ifølge Reuters er salget i Tesco i det seneste kvartal vokset med 2,6 pct., men på markedsandele taber koncernen andele til kæder som Lidl og Aldi.

Samlet har Tesco 28 pct. af det britiske dagligvaremarked, mens Lidl og Aldi har henholdsvis 16,3 og 16,2 pct. af markedet.

Kvinder kræver milliarder fra Tesco i opgør om ligeløn

Britisk supermarkedskæde vil også afskedige i stor stil

Amerikanske forbrugere vil have supermarkedsvin

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også