Sticks'n'sushi indgår samarbejde med planteselskab

På tværs af sushikædens restauranter i London, Berlin og København skal der fremover være tre plantebaseret sticks på menuen. 
Andreas Karlsson, der er adm. direktør i Sticks'n'sushi fortæller, at sushikæden vil fokuserer mere på plantebaseret alternativer i fremtiden. | Foto: Pr/sticks'n'sushi
Andreas Karlsson, der er adm. direktør i Sticks'n'sushi fortæller, at sushikæden vil fokuserer mere på plantebaseret alternativer i fremtiden. | Foto: Pr/sticks'n'sushi

Et nyt dansk samarbejde er en realitet. Sushikæden Sticks’n’sushi er gået sammen med det plantebaseret selskab Matr Foods om at lancerer tre sticks på sushikædens restauranter.

Det skriver de to selskaber i en pressemeddelelse.

”Vi tapper ind i en grøn bevægelse, og i den forbindelse har det stor værdi for os at kunne samarbejde med en nystartet virksomhed, der rummer vision for fremtiden, passion, faglig dygtighed, nørderi og innovation – elementer, der også er en del af vores rødder” siger Andreas Karlsson, der er adm. direktør i Sticks’n’sushi. 

Han fortæller videre, at det er sushikædens ambition at udvide sine plantebaseret alternativer ved at indgå samarbejde af den netop offentliggjorte type med Matr. 

”Vi er utroligt glade for at blive inviteret ind i Sticks’n’Sushis univers af kvalitet og æstetik og sammen vise, hvor utroligt lækre rene plantemåltider kan være,” siger Randi Wahlsten, adm. direktør i Matr Foods, arbejder også sammen med Gasoline Grill og flere kantiner. 

Matr Foods laver fødevarer baseret på svampefermentering. 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Stifter Kaspar Basse startede Joe & The Juice for 20 år siden. | Foto: Gregers Tycho

Joe & The Juice er sat til salg