FødevareWatch

Sunset Boulevard bekæmper internationale konkurrenter med deres egne midler

FRANCHISING: Sunset Boulevard mener at have fundet våbnet, der kan sidestille den danske restaurantkæde med internationale aktører. Helt ligesom konkurrenterne vil kæden dog ikke være, fortæller adm. direktør Jens Broch, der sender en stikpille.

For tre år siden skiftede Sunset Boulevard strategi og lagde sin lid til, at måden at kæmpe mod de internationale fastfood-kæder på, var ved at bruge franchising som forretningsmodel. Adm. direktør Jens Broch fortæller, at der indenfor en nær fremtiden skal være 55 franchise-restauranter under Sunset Boulevards vinger. | Foto: Sunset Boulevard / PR

I 25 år har Sunset Boulevard-skiltene raget op på motorveje og i bymidter i Danmark. De seneste tre år er de grønne skilte dog sprunget i øjnene på sultne billister langs de danske motorveje.

Årsagen skal findes i, at Sunset Boulevard de seneste tre år har afprøvet en ny forretningsmodel, som skulle køre den danske fastfoodkæde i stilling til at kunne konkurrere med de store internationale fastfoodkæmper McDonalds og Burger King.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier