FødevareWatch

Nattelivets gæster bruger langt flere penge end før coronakrisen

Pengene sidder løst i nattelivet, hvor der er brugt knap 50 pct. flere penge i baren end før coronakrisen ifølge brancheforening.

Foto: Philip Davali/Philip Davali, Ekstra Bladet

Pengene brænder i lommen på nattelivets gæster, der fra september igen kunne besøge de genåbnede natklubber og barer.

Ifølge brancheforeningen Horesta og Danske Bank er der blevet brugt 49 pct. flere penge i den forrige weekend, end der gjorde i samme weekend i 2019.

Det skriver DR.

"Det er fantastiske tal, og det er et virkelig stærkt comeback, branchen har lavet. De har nu siddet på bænken i mere end halvandet år, så det er virkelig tiltrængt. Vi har savnet gæsterne, og de her tal viser, at gæsterne også har savnet os," siger Kirsten Munch Andersen, politisk direktør i Horesta, til mediet.

Samtidig fortæller direktøren, at klientellet har forandret sig sammenlignet med før coronakrisen, da det i dag er primært danske kunder, der er til stede i nattelivet, hvor der tidligere også har været en større andel af udenlandske gæster.

Brancheforeningen vurderer, at coronakrisens langvarige nedlukninger af nattelivet har kostet branchen op mod 2 mia. kr.

Mere fra FødevareWatch

Æblet - en syrlig, sprød, sydfynsk og lidt for billig specialitet

FEATURE. Frugtsæsonen er i fuld gang, og de danske æbler og pærer plukkes ned til brug i butiksudsalg, most og som ingredienser. Høsten bliver ikke god, og dansk frugt kæmper i disse år en hård kamp, men markedet rummer også muligheder. FødevareWatch har besøgt landets største frugtaktør.

Leje af skibe er langtfra et ukendt fænomen for Coca-Cola

Det vakte stor opsigt, da en chef fra Coca-Cola for nylig meldte ud, at selskabet grundet pressede forsyningskæder havde chartret tre tørlastskibe En metode, selskabet ofte har brugt, lyder det til ShippingWatch. Nike forventer at mangle varer de næste kvartaler.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier