FødevareWatch

Dansk tv-sponsorat baner vejen for vegetar-darling

Den britiske virksomhed Quorn, der sælger køderstatningsprodukter, har skyhøje ambitioner for det danske marked. Gennem et tv-sponsorat og et kødløst samarbejde vil Quorn nu lære danskerne at erstatte ko og kylling med det kødfrie produkt.

Quorn blev lanceret i Danmark i 2007. Nu satser koncernen bag for alvor på vegetarproduktet. Foto: Maria Fonfara/Polfoto/Arkiv

Log ind for at læse artikler

Velkommen til FødevareWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et prøveabonnement.

Forsiden lige nu

Kina er fortsat en af Carlsbergs vækstkaniner

Det er et gammelt marked for den store bryggerikoncern, men alligevel er Kina et af de fokusområder, der skal lede til ny vækst for Carlsberg. Det fortæller topchef Cees 't Hart, der samtidig understreger vigtigheden af, at bryggeriet fastholder sin position i landet.

Seges: Danske landmænd får underskud på 7,5 mia. kr.

Tørken og de lave svinepriser efterlader de danske landmænd med det største underskud siden finanskrisen. Flere hundrede bedrifter ventes at gå konkurs, og hele sektorens konkurrenceevne er truet, fordi landmændene skærer voldsomt ned på investeringerne.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier