FødevareWatch

Næsten hver femte Ikea-hotdog er vegetarisk - nu skal der findes nye madpartnere

Ikea sælger årligt mere end 100 millioner klassiske hotdogs på verdensplan. Nu har den svenske møbelkoncern udviklet et vegetaralternativ, og en måned efter lanceringen udgør den 17 pct. af Ikeas hotdogsalg i Danmark. Succesen og bæredygtighedssatset gør, at Ikea lige nu leder efter nye samarbejdspartnere i fødevarebranchen. Målet er at skalere produktet globalt.

Michael La Cour, Foodservice-direktør i Ikea, afholder en bootcamp i december for iværksættere, der kan byde ind med bæredygtige produkter. Foto: PR Ikea

Log ind for at læse artikler

Velkommen til FødevareWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et prøveabonnement.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier