Leveringstjenestes detailsatsning leverer underskud i Norge
Leveringstjenesten Foodoras dagligvaresatsning, Foodora Market, har haft en hård start i det norske marked.
Således kom selskabet ifølge E24.no ud af sit første regnskabsår med et underskud på 37 mio. norske kr., selvom omsætningen landede på knap 60 mio. norske kr.
”Det koster at etablere sig, men vi har stor tiltro til hurtiglevering af dagligvarer på det norske marked,” skriver topchef for Foodora Market, Victoria Hellesøy, i en mail til mediet.
Den første Foodora Market-butik så sit lys i marts 2021, og til august kan tjenesten tælle 11 butikker fordelt rundt omkring i Norge. Tjenesten konkurrerer mod dagligvarekoncernen Norgesgruppen samt svenske Kavall, der blev grundlagt i foråret 2021.
Foodorda og Foodora Market ejes af den tyske Delivery Hero-koncern. Koncernen overtog i juni den danske leveringstjeneste Hungry, der nu bringer takeaway under Foodora-navnet.
Delivery Hero sløjfer Hungry-navnet i ny dansk satsning
Relaterede artikler:
Delivery Hero sløjfer Hungry-navnet i ny dansk satsning
For abonnenter
Norsk Just Eat-pendant fortsætter med at tabe penge
For abonnenter