FødevareWatch

Leveringstjenestes detailsatsning leverer underskud i Norge

Virksomhedens topchef har dog stadig stor tiltro til hurtiglevering af daligvarer på det norske marked.

Foto: PR / Foodora

Leveringstjenesten Foodoras dagligvaresatsning, Foodora Market, har haft en hård start i det norske marked.

Således kom selskabet ifølge E24.no ud af sit første regnskabsår med et underskud på 37 mio. norske kr., selvom omsætningen landede på knap 60 mio. norske kr.

”Det koster at etablere sig, men vi har stor tiltro til hurtiglevering af dagligvarer på det norske marked,” skriver topchef for Foodora Market, Victoria Hellesøy, i en mail til mediet.

Den første Foodora Market-butik så sit lys i marts 2021, og til august kan tjenesten tælle 11 butikker fordelt rundt omkring i Norge. Tjenesten konkurrerer mod dagligvarekoncernen Norgesgruppen samt svenske Kavall, der blev grundlagt i foråret 2021.

Foodorda og Foodora Market ejes af den tyske Delivery Hero-koncern. Koncernen overtog i juni den danske leveringstjeneste Hungry, der nu bringer takeaway under Foodora-navnet.

Delivery Hero sløjfer Hungry-navnet i ny dansk satsning

Ny leveringstjeneste melder sin ankomst i Danmark

Just Eat trækker sig fra det norske marked

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier