FødevareWatch

Britisk bureau bag kendt kampagne skal igen promovere Carlsberg i udlandet

Bureauet står bag Carlsbergs globale kampagne med Mads Mikkelsen i hovedrollen.

Foto: Jens Dresling

Det britiske marketingsbureau Fold7 er tilbage i folden hos Carlsberg som bryggeriets internationale reklamebureau og erstatter dermed bureauet Grey Europe, der har stået for Tuborgs globale marketingstrategi, skriver Mediet Markedsføring.

Fold7, der har samarbejdet med Carlsberg i mere end 10 år, er bureauet bag den globale reklamekampagne ”The Danish Way”, der med skuespilleren Mads Mikkelsen og sloganet ”That calls for a Carlsberg” relancerede bryggeriet og dets produkter til et internationalt publikum.

Kampagnen fik dog ikke fat i forbrugerne, hvorfor Carlsberg i 2011 valgte at erstatte Fold7 med Grey Europe som global reklamevirksomhed. Men nu har Fold7 dog vundet bryggeriets gunst og skal fremover endnu engang promovere Carlsbergs produkter og brands.

“Er Fold7 det bedste hjem for Carlsberg? Probably. Vi er blæst bagover af sejren, da Carlsberg er et brand, vi bærer dybt i hjertet,” siger Ryan Newey, stifter og kreativ chef hos Fold7, ifølge Mediet Markedsføring.

Carlsberg-chef forlader bryggeriet til juli i hurtig exit

Carlsberg udvider sortiment med kendt spiritus

Carlsberg bekræfter krav mod Heineken i Grækenland

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier