FødevareWatch

Unilever vil restruk­tu­rere efter bud på GSK-datter

FMCG-kæmpen varsler en betydelig restrukturering, hvor brands ramt af lav vækst vil blive solgt fra.

Foto: JOHN MACDOUGALL/AFP / AFP

Unilever, der står bag en lang række brands som Dove, Lipton og Knorr, varsler en betydelig restrukturering, hvor brands ramt af lav vækst vil blive solgt fra, skriver Bloomberg News.

Hvad der mere præcist kommer til at ske vil blive annonceret senere i januar.

Meldingen kommer ifølge Bloomberg, netop som Unilever overvejer at forhøje det britiske medicinalselskab Glaxosmithklines forretning inden for forbrugsvarer, der blandt andet omfatter mærker som tandpastaen Sensodyne og smertestillende midler som Advil og Voltaren.

Glaxosmithkline meddelte i weekenden, at det har afvist tre bud på sin forretning inden for forbrugsvarer, hvoraf det seneste lød på 50 mia. pund, eller 445 mia. kr.

Unilevers restrukturering vil fokusere på sundhed, skønhed og hygiejne, og selskabet indikerer dermed, at frasalg kan ske inden for fødevarer, skriver Bloomberg.

Glaxosmithkline er mandag åbnet 5 pct. højere, mens Unilever falder 4,5 pct.

Kendt kaffedirektør siger farvel til Merrild Kaffe

Unilever sælger for mere - men mindre end ventet

100 dage uden handling vendte Unilever Danmark

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier