FødevareWatch

Britisk supermarkedskæde dropper udløbsdatoer på mælk

Samtidig opfordres forbrugerne til at bruge lugtetesten, inden de smider god mælk i skraldespanden.

Foto: Lee Smith/Reuters/Ritzau Scanpix

Der vil fremover ikke længere stå udløbsdatoer på mælk solgt i den britiske supermarkedskæde Morrissons.

I stedet skal datoerne på kædens egen mælk udskiftes med en "bedst før"-dato, ligesom forbrugerne opfordres til at bruge lugte-testen, inden de smider mælken ud, skriver The Independent.

Initiativet sker i håbet om at kunne mindske madspildet, og Morrisons forventer at kunne redde flere millioner kartonner mælk fra at ende i skraldespanden hvert år.

"Vi tager et modigt skridt i dag og beder kunderne om selv at beslutte, om deres mælk stadig er god nok til at drikke," siger Ian Goode, der er mælkeindkøber i Morrisons.

Arla-direktør: Danmark bør ikke vente på EU-klimamærke 

Reglerne for prismarkedsføring skærpes

Britiske supermarkeder begynder at rationere mad  

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier