FødevareWatch

Nestlé forstærker sit geografiske fokus og indfører ny zone-struktur

Nestlé skal fremover være organiseret i fem forskellige zoner, hvilket skal give virksomheden yderligere mulighed for at regulere sig efter markedernes udvikling.

Foto: Christoph Hardt/AP/Ritzau Scanpix

Bestyrelsen i Nestlé har netop godkendt dannelsen af to nye geografiske zoner, der skal styrke virksomhedens markedsstyrede tilgang samt muligheden for at vinde frem i et stadigt hurtigere skiftende marked.

Det fremgår af en pressemeddelelse.

Fremadrettet vil Nestlé være organiseret i i alt fem zoner: Den nordamerikanske, der består af USA - Nestlés største marked - og Canada. Den latinamerikanske, der inkluderer Brasilien, Mexico samt den carribiske region.

Den europæiske zone, der ifølge Nestlé indeholder gode muligheder for innovation. Zonen i Asien, Oceanien og Afrika, der nu også vil indholde Mellemøsten og den nordafrikanske region. Og sidst den kinesiske zone, der udgør det hurtigst voksende føde-og drikkevaremarked i verden - noget, der ifølge Nestlé giver gode muligheder for vækst.

Nestlés topchef siger om den nye struktur:

"Med den nye zone-struktur skærper vi vores geografiske fokus væsentligt med det formål at drive vedvarende rentabel vækst alle de steder, vi opererer. Dette vil bringe os tættere på forbrugere og kunder, åbne op for nye forretningsmuligheder og gøre os i stand til at være endnu mere agile i et forbrugermiljø, der rykker sig hurtigt."

Fødevaregigant lancerer plantebaserede æg og rejer

Nestle er presset på leverancer til juleslikket 

Nestlés kaffekæde skal være CO2-neutral inden 2024 

Mere fra FødevareWatch

Frosset kaffekoncept henter stor investering

Folkene bag et amerikansk kaffekoncept, hvor man lynfryser friskristede kaffebønner, så de holder mere af smagen, har hentet, hvad der svarer til knap 225 mio. kr. i en investeringsrunde.

Leje af skibe er langtfra et ukendt fænomen for Coca-Cola

Det vakte stor opsigt, da en chef fra Coca-Cola for nylig meldte ud, at selskabet grundet pressede forsyningskæder havde chartret tre tørlastskibe En metode, selskabet ofte har brugt, lyder det til ShippingWatch. Nike forventer at mangle varer de næste kvartaler.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier