FødevareWatch

Amerikansk detailkæmpe opruster på levering af dagligvarer

Kroger Co. bygger nye, næsten fuldautomatiske distributionscentre som led i planer om fordobling af onlinesalg.

Foto: Rogelio V. Solis/AP/Ritzau Scanpix

USAs største detailvirksomhed Kroger Co. bruger nu sit partnerskab med leverandøren af teknologi til levering af dagligvarer Ocado Group til at udvide sin rækkevidde med nye distributionscentre til onlinekøb i det nordøstlige USA, Florida og Californien.

Det skriver The Wall Street Journal.

Udvidelsen vil ifølge Kroger Co. blive den første af sin slags i det nordøstlige USA og give et rygstød til detalvirksomhedens planer om at fordoble sit onlinesalg inden 2023.

Britiske Ocado Group, som Kroger Co. altså samarbejder med, bruger software, robotteknologi og kunstig intelligens til at operere varehusene, således der er brug for så få menneskelige medarbejdere og så få kvadratmeter som overhovedet muligt.

Teknologien muliggør for Kroger at kunne arbejde endnu hurtigere og mere effektivt, således at kunder hurtigt kan få deres dagligvarer.

Kroger omsatte tilbage i 2019 for 121 mia. dollar. Det svarer til 780 mia. kr.

Amerikansk detailkoncern vil ansætte 20.000 medarbejdere på tre timer

Spøgelseskøkkener rykker ind hos dagligvarekæmpe

Ocado Group indgår samarbejde med spansk supermarkedskæde 

Mere fra FødevareWatch

Frosset kaffekoncept henter stor investering

Folkene bag et amerikansk kaffekoncept, hvor man lynfryser friskristede kaffebønner, så de holder mere af smagen, har hentet, hvad der svarer til knap 225 mio. kr. i en investeringsrunde.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier