FødevareWatch

Leveringstjeneste ser stort potentiale i at sælge alkohol

Den amerikanske leveringstjeneste Doordash udvider sin portefølje med alkohol. Det er der et stort potentiale i for andre leveringstjenester, siger analytiker.

Foto: ERIC BARADAT / Ritzau Scanpix

I mandags annoncerede Doordash, at leveringstjenesten vil begynde at sælge alkohol gennem sin app på det amerikanske, canadiske og australske marked.

Det gør de blandt andet, da de kan se, at flere og flere handler dagligvarer gennem leveringstjenester, sagde Tony Xu, der er adm. direktør for Doordash til tv-kanalen CNBC.

Ifølge Carmen Bryan, der er forbrugeranalytiker ved analyseinstituttet Global Data, er Doordash’ annonceringen lovende for leveringstjenester.

”Det er tydeligt, at online-handel er kommet for at blive, og med Doordash’ indtog på alkoholmarkedet er det logiske næste skridt for enhver leveringstjeneste,” skriver hun i pressemeddelelse.

Hun tilføjer, at muligheden for en kombination af leveringstjenester og alkoholsalg er lovende for alle parter, da der ikke er nogle åbenlyse konkurrenter, men rammer ind i den stigende efterspørgsel på levering af dagligvarer.

Til og med august i år har 36 pct. af amerikanske forbrugere brugt leveringstjenester til at få leveret dagligvarer. I Canada er antallet 25 pct. og i Australien er det 23 pct.

”Samtidig har flere drukket alkohol derhjemme det seneste halvandet år, hvilket ikke ser ud til at ændre sig,” siger Carmen Bryan.

Hun tror dog, at der kan komme stor konkurrence på området i fremtiden, da forbrugerne vil begynde at sammenligne priser, smage og leveringstid.

Ny leveringstjeneste vil være størst på sit felt

Leveringstjenester sagsøger amerikanske storbyer

Walmart vil udfordre Amazon med ny leveringstjeneste  

Mere fra FødevareWatch

Æblet - en syrlig, sprød, sydfynsk og lidt for billig specialitet

FEATURE. Frugtsæsonen er i fuld gang, og de danske æbler og pærer plukkes ned til brug i butiksudsalg, most og som ingredienser. Høsten bliver ikke god, og dansk frugt kæmper i disse år en hård kamp, men markedet rummer også muligheder. FødevareWatch har besøgt landets største frugtaktør.

Leje af skibe er langtfra et ukendt fænomen for Coca-Cola

Det vakte stor opsigt, da en chef fra Coca-Cola for nylig meldte ud, at selskabet grundet pressede forsyningskæder havde chartret tre tørlastskibe En metode, selskabet ofte har brugt, lyder det til ShippingWatch. Nike forventer at mangle varer de næste kvartaler.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier