FødevareWatch

Ocado Group indgår samarbejde med spansk supermarkedskæde

Ny aftale giver den britiske dagligvareaktør endnu et europæisk ståsted for automatiseret dagligvarehåndtering.

Foto: Paul Ellis/AFP/Ritzau Scanpix

Den britiske onlinesupermarkedskæde Ocado Group har fået den spanske supermarkedskæde Alcampo som ny kunde i selskabets forretning for robotdrevne varehuse.

Det løfter selskabets aktie tirsdag formiddag, skriver Bloomberg News.

Ocado Group venter, at kontrakten med Alcampo vil resultere i øgede indtægter, da de forskellige aftaler vil kræve betaling på forskud, oplyser selskabet ifølge Bloomberg News.

Markedet for automatiseret lagerarbejde er stigende, i takt med at efterspørgslen på e-handel stiger, skriver nyhedsmediet.

Alcampo er blot en af flere supermarkedskæder, der har indgået en aftale med Ocado Group. På listen over kunder optræder selskaber som Marks & Spencer, Kroger og Casino Guichard-Perrachon.

Selskabet fastholder imidlertid sine forventninger til året, da der på trods af stærke salg i samarbejdet med Marks & Spencer også har været større udfordringer i teknologiforretningen.

Ocado Group-aktien stiger tirsdag formiddag med 1,7 pct. til 2019,40 pence på børsen i London.

Mere fra FødevareWatch

Pernod Ricard køber online whiskykæmpe

The Whisky Exchange er onlineforhandler af knap 4000 forskellige skotske whisky-mærker i over 30 lande. Handlen skal give den franske koncern mere viden om markedet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier