FødevareWatch

Hørkram melder om stigning i salg af økologiske varer

En tredjedel af de varer, der ryger ud gennem Hørkrams bestillingsplatform, er økologiske. Men efterspørgslen fortsætter stadig, fortæller bæredygtighedschef i selskabet, der nu vil udvide sortimentet af økologiske produkter.

Foto: PR / Arctic Import

De økologiske varer bliver mere og mere populære på foodservice-området.

Det fortæller to chefer fra Hørkram til Dansk Erhverv.

”Vi forventer, at salget af bæredygtige og økologiske varer kommer til at stige fremadrettet, og vi sørger selvfølgelig for at tilpasse vores sortiment derefter. Vi er bevidste om, at vi er en katalysator for kundens proces i forhold til at handle bæredygtigt,” siger Vivi Kjersgaard, der er bæredygtighedschef i Hørkram.

Hun fortæller videre, at en tredjedel af Hørkrams salg i dag er økologisk. Èn ting som foodservice-virksomheden dog ikke er så stolt af, er dets madspild.

Til Dansk Erhverv oplyser centerdirektør i Hørkram Claus Bredvig, at Hørkram årligt smider mad ud for mellem 25 til 30 mio. kr. Dette vil selskabet derfor rette op på fremadrettet. Ét af tiltagene for at imødekomme madspildet er, at Hørkrams ansatte fremover skal kunne købe overskudsvare, der har en kort holdbarhedsdato, billigere end hvad man sælger det til kunderne for.

ISS: Genvinder og udvider stor aftale med Rambøll

Nye kundeaftaler skal løfte Hørkrams høje vækstmål

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier