FødevareWatch

Monsterchef satser på ny produktkategori

Konkurrencen på energidrik-markedet er nu så stor, at et af de mest velkendte brands går helt nye veje for at adskille sig fra konkurrenterne.

Hyldepladsen er blevet mere trang for Monster Energy, som derfor vil satse mere på alkohol.

Selskabet har netop afleveret regnskab for andet kvartal af 2022. Det viste en omsætning på 1,66 mia. dollar, hvilket var en fremgang på 13 pct. sammenlignet med samme kvartal i 2021.

Det skriver Beveragedaily.

Fremadrettet vil selskabet ligeledes satse på drikke med alkohol. Ved udgangen af 2022 vil det første Monster-produkt med alkohol i blive lanceret. Det vil være en ”fyldig maltdrik med 6 pct. alkohol,” fortalte Monsters adm. direktør, Rodney Sacks, ved selskabets lancering af kvartalsregnskabet.

”Drikken får sin egen unikke plads i drikkevaremarkedet, da den adskiller sig fra øl, men og så fra den populære kategori hard seltzers,” fortalte han.

I januar 2022 opkøbte Monster-bryggeriet Canarchy Craft Beer Collective for 330 mio. dollar, hvilket gav et fingerpraj om, hvad der skulle være den nye satsning for Monster.

I en ikke alt for fjern fremtid vil der være endnu flere Monster-produkter med alkohol, fortæller Rodney Sacks ifølge mediet Justdrinks.

”Vores alkoholinnovationspipeline er robust med en række yderligere innovative produktlinjer under udvikling.”

Nyt muligt opkøb kan ende med at ryste bryggeriindustrien

Energidrikkæmpe vil kaste sig over helt nyt marked

Mere fra FødevareWatch

Ny rejeformand: Målet er at blive undværlig

PORTRÆT: Royal Greenlands nye bestyrelsesformand, Maliina Abelsen, bryder sig ikke om at drifte, men lever til gengæld for udvikling. Og så har hun aldrig haft nogen plan for sin karriere, men i stedet bare sprunget ud i tingene, når hun ikke har kunnet lade være.

Topchef forventer blød landing oven på rekordpriser

Omstændighederne er anderledes i dag med de rekordhøje mælkepriser end ved tidligere ekstraordinære opsving. Den buldrende inflation holder hånden under en voldsom opbremsning, vurderer mejerichef i Arla Foods.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier