FødevareWatch

Arla-chef forudser yderligere fart på lukrativ Starbucks-forretning

Salget af produkter med et Starbucks-logo på bliver ved med at være en mere end profitabel forretning for Arla, da forbrugerne efterspørger den ”lille luksus”, fortæller dansk chef.

Foto: Arla PR-foto

De næste 17 år kan Arla sælge Starbucks-kaffe produkter i Europa, Mellemøsten og Asien. Siden samarbejdet startede i 2010 er salget kun gået fremad, og ser vækstraterne ud til at fortsætte. Det skriver Børsen.

”Der er absolut ingen grund til, at det skal stoppe. Jeg kan selvfølgelig ikke give garantier, men jeg kan let se, at vi kan holde 20 pct. gennemsnitlig årlig vækst i hvert fald de kommende ti år,” siger Christian Fischer, der er chef for de mælkebaserede brands i Arla.

I 2021 steg salget af starbucks-produkterne med 34 pct. I 2020 steg salget med 27 pct. Christian Fischer tilføjer, at med et salg i dag på omtrent 1,7 mia. kr. om året, vil salget om 10 år runde 10 mia. kr. i salg om året.

Nu styrtdykker mælkeprisen på verdensmarkedet

Starbucks sikrer salgsfremgang med prisforhøjelser

Mere fra FødevareWatch

Ny rejeformand: Målet er at blive undværlig

PORTRÆT: Royal Greenlands nye bestyrelsesformand, Maliina Abelsen, bryder sig ikke om at drifte, men lever til gengæld for udvikling. Og så har hun aldrig haft nogen plan for sin karriere, men i stedet bare sprunget ud i tingene, når hun ikke har kunnet lade være.

Topchef forventer blød landing oven på rekordpriser

Omstændighederne er anderledes i dag med de rekordhøje mælkepriser end ved tidligere ekstraordinære opsving. Den buldrende inflation holder hånden under en voldsom opbremsning, vurderer mejerichef i Arla Foods.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier