FødevareWatch

Nordsjællandsk kaffeiværksætter fik rygstød af pandemien – men styrtdykkende bundlinje

Nyt onlinesalg og en omsætningsfordobling under corona giver gode miner hos nordsjællandske Kristians Kaffe. Resultaterne går dog alligevel tilbage med over 80 pct.

Foto: Miriam Dalsgaard / Ritzau Scanpix

Selvom coronapandemien langt fra har været en fornøjelse, har det ikke kun været lutter ulykke – særligt ikke for onlinesatsninger.

Det fortæller adm. direktør Kristian Knudsen, der under coronapandemien måtte skifte sin oprindelige forretningsmodel med kaffe leveret til messer og fester ud med privatkunder og en nyetableret webshop, til Berlingske. Det nye forretningsben gik i luften på "Black Friday" 27. november – og siden fulgte en lanceringsweekend, der resulterede i 250 ordrer fra privatkunder, iværksætteren aldrig havde set før, i ét ryk.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Idealisten Merete Holsts vej til madtoppen

Merete Holst er kendt for at bygge Meyers Kantiner op og er en kvinde med stærke holdninger. Hun er træt af kapitalfonde i danske restauranter og kunne aldrig drømme om selv at sælge ud.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier