FødevareWatch

Tyson Foods rykker ind på det plantebaserede marked i Asien

En af verdens største kødproducenter vil have andel i det plantebaserede marked i Asien med ny produktlinje.

Foto: Danny Johnston / Ritzau Scanpix

Der er fart på det plantebaserede marked i Asien, og det vil Tyson Foods nu lukrere på med en ny produktkategori under brandet First Pride. Det skriver foodbev.com.

Den nye plantebaserede linje vil bestå af nuggets og andre kyllingerelaterede produkter, som er lavet på bambusfibre, soja og korn.

"Det asiatiske marked er perfekt for denne type produkter, da forbrugerne er vant til plantebaseret mad såsom tofu. Vi tror, at forbrugerne er klar til en ny type af produkter med højt proteinindhold," siger David Ervin, der er vice direktør for alternative proteiner i Tyson Foods.

Tidligere på året udvidede Tyson Foods sin plantebaserede portefølje med fire produkter i USA. 

Novo-fond uddeler over 100 millioner til fødevareprojekter

Quinoaselskab slår et slag for mere plantebaseret kost 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier