FødevareWatch

Analytiker: Toiletpapir og makrel kan ende på abonnement

Fremtidens forbrugere vil næppe spilde tid på at gå efter konserves og køkkenrulle – derfor kommer de danske dagligvarerkæder til at skulle sadle, vurderer analytiker.

Foto: Nima Taheri

Fremtidens dagligvarerhandel vil kunne ende med at reducere indkøbet af hverdagens tørvarer – som makrel, toiletpapir og flåede tomat – til forhåndssamlede abonnementspakker.

Det vurderer forbrugeranalytiker hos Flemming Birch fra Birch & Birch Food Trends til Dansk Handelsblad, hvor han udyber, at udviklingen allerede er begyndt hos hollandske Ahold og Nettos Fillop.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

System Frugt slutter af med røde tal

Året 2020 byder på underskud for salget af tørret frugt og nødder hos aarhusianske System Frugt. Selskabet blev sidste år solgt til Urtekram-ejeren Midsona.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier