FødevareWatch

Analytiker: Toiletpapir og makrel kan ende på abonnement

Fremtidens forbrugere vil næppe spilde tid på at gå efter konserves og køkkenrulle – derfor kommer de danske dagligvarerkæder til at skulle sadle, vurderer analytiker.

Foto: Nima Taheri

Fremtidens dagligvarerhandel vil kunne ende med at reducere indkøbet af hverdagens tørvarer – som makrel, toiletpapir og flåede tomat – til forhåndssamlede abonnementspakker.

Det vurderer forbrugeranalytiker hos Flemming Birch fra Birch & Birch Food Trends til Dansk Handelsblad, hvor han udyber, at udviklingen allerede er begyndt hos hollandske Ahold og Nettos Fillop.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier