FødevareWatch

Nestlé præsterede bred global vækst i første halvår

Verdens største fødevarevirksomhed, Nestlé, havde i første halvår en organisk vækst på 3,6 pct., hvor især USA og Brasilien drev væksten. I både Danmark og globalt har kaffemarkedet været en succes for koncernen, lyder det.

Foto: Stefan Wermuth / Reuters / Ritzau Scanpix

Nestlé, der ejer brands som Nescafé, KitKat og Nesquik, har indtil videre haft et godt år. Verdens største fødevarevirksomhed omsatte i årets to første kvartaler for 45,5 mia. schweiziske franc, svarende til cirka 307,4 mia. kr., og havde en organisk vækst på 3,6 pct.

Det oplyser koncernen i en meddelelse til FødevareWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier