FødevareWatch

Rusland og skjulte fiskedåser koster salg for Amanda Seafoods

Amanda Seafoods tjener flere penge, selvom salget presses af turbulens i flere lande og et hårdt dansk marked. Til gengæld er der stærk fremgang i eksporten til Asien.

Foto: Gregers Tycho

Krisen i Rusland og Ukraine koblet med hård priskonkurrence i Danmark kostede sidste år et stort tocifret millionbeløb i omsætning for fødevareproducenten Amanda Seafoods. Kun benhård styring af omkostningerne betød, at virksomheden opnåede det bedste resultat i selskabets 99-årige historie.

"Vi havde opbygget en fornuftig forretning med eksport til Rusland og i mindre grad Ukraine. Men krisen har udhulet forbrugernes købekraft, så vi har været nødt til at trække os fra de to markeder," siger Jesper Kold Sørensen, adm. direktør og medejer af Amanda Seafoods.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier