FødevareWatch

Arla ramt af tilbageslag i Kina

Arlas omsætning i Kina falder. Mejerigiganten har satset milliarder af kroner på vækst i Kina, men det aktuelle tilbageslag betyder, at Arla ikke når sine strategiske 2017-mål for det kinesiske marked.

Foto: Jyllands-Posten

Brølende vækstrater er afløst af tilbagegang på et af de markeder, Arla Foods satser mest på: Kina.

Arlas samlede omsætning i Kina er i 1. halvår af 2015 faldet 12 pct. Dermed står det klart, at Arla ikke når sit strategiske mål om at omsætte for 3,5 mia. kr. på det kinesiske marked i 2017.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Perfekt storm får Co-Ros regnskab til at styrtdykke

Den verdensomspændte juice- og iskoncern Co-Ro blev ramt af tre faktorer, der skabte den perfekte storm i et hårdt år. Selskabet vil nu gøre sig selv uafhængig fra de største markeder og satse mere på nye.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier