Computerspil skal højne grisevelfærd

Computerspil kommer nu også til at være et værktøj i fødevareministerens værkstøjskasse - i kampen for bedre dyrevelfærd.

Fødevareministeriet går nu helt nye veje for at løfte velfærden i de danske svinestalde. Videncenter for Dyrevelfærd under Fødevareministeriet har netop afsat tre mio. kr. til projekter, der skal være med til at løfte dyrevelfærden i staldene.

Det skriver Fødevareministeriet i en pressemeddelelse.

Heri hedder det også, at et af de nye projekter skal være med til at udvikle et koncept for et adventure- og e-learning-spil.

"Formålet er, at spillet skal lære nyuddannede landmænd mere om, hvad de skal gøre, hvis dyrevelfærden halter – først i den virtuelle verden og senere ude i en virkelig besætning," hedder det i pressemeddelelsen, hvori fødevareminister Dan Jørgensen (S) har denne kommentar:

”Vi skal løfte dyrevelfærden i staldene. Her er jeg sikker på, at undervisningen på landbrugsskolernes spiller en vigtig rolle. At vi i undervisningen om dyrevelfærd kan tilbyde et sjovt og  lærerigt computerspil, er jeg sikker på, at de kommende landmænd vil blive glade for."

USA ruster sig til kamp mod svinevirus

Landsforening: Svineaftale vil ramme eksporten hårdt

Ny aftale om svinevelfærd

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også