FødevareWatch

Nordic Seafood: Vejen tilbage bliver et langt sejt træk

Pandemien presser fortsat en af landets helt store fiskevirksomheder, der gik tilbage i 2020 og fortsat er presset på foodservicemarkedet. Adm. direktør Lars Hermes Olsen fortæller i et interview med Fødevarewatch om udfordringer og muligheder for den japanskejede milliardvirksomhed lige nu.

Foto: Guglielmo Mangiapane/Reuters/Ritzau Scanpix

Modvinden på det internationale fiskemarked er løjet en smule af, men rummer fortsat masser af usikkerheder for nordjyske Nordic Seafood.

Omsætningen i den japansk-ejede fiskevirksomhed fra Hirtshals dykkede sidste år 250 mio. kr. til 2,67 mia. kr., fordi foodservicemarkedet i perioder dykkede kraftigt, og der skulle findes nye aftagere til produkterne i et marked med prispres.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Isproducenterne melder klar til at kæmpe om sommermarkedet

De danske isproducenter forventer, at de får en af de bedste sæsoner nogensinde, og alle har de en formel for, hvordan de skal vinde danskernes gunst. Der er dog ikke én formel, der er ens, men der er utallige nye produkter og tiltag på vej.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier