FødevareWatch

"Jo længere væk vi kan komme, jo bedre"

Efter i mange år at have satset på salg i Europa har færøske Bakkafrost i de senere år fokuseret mere på at sprede salget, så blandt andet mulige toldbarrierer ikke slår forretningen ud af kurs. Ifølge adm. direktør Regin Jacobsen er den isolerede placering i Nordatlanten blevet en styrke for koncernen.

Foto: Bakkafrost/ PR

Siden Regin Jacobsen tiltrådte som øverste direktør i den færøske lakseproducent Bakkafrost, er der sket rigtig meget. Ikke bare er virksomheden vokset betragteligt gennem opkøb og etablering af flere produktioner, i 2009 valgte færingerne også at blive noteret på børsen i Oslo, og siden har det internationale udsyn spillet en stadig større rolle.

Tilbage i 2002 hentede Bakkafrost-koncernen 91 pct. af forretningen i Storbritannien og det europæiske kontinent, men da EU i 2004 raslede med sablerne i forhold til at indføre 15 pct. told på opdrættede laks fra Færøerne, fik det direktøren og ledelse til at ændre kurs.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier