FødevareWatch

Ny 2020-strategi sender milliardvirksomheden Danpo mod værdibaseret vækst

Et øget fokus på dyrevelfærd er en af hovedingredienserne bag den store kyllingeproducents resultatfremgang i 2017. Det har ikke været en let proces, lyder det fra selskabets direktør.

Mark Juel Hemmingsen. | Foto: PR.

"Personligt hørte jeg meget: At man godt kunne se, at jeg ikke kom fra kødbranchen. Det kunne jeg jo kun bekræfte dem i med min baggrund fra Merrild og Rynkeby. Jeg tror, at mange først tænkte, at det nok var en døgnflue, og vi ikke helt forstod, hvad vi havde gang i."

Sådan lyder det fra Danpos direktør gennem de seneste halvandet år, Mark Juel Hemmingsen, når han skal forklare, hvordan branchen har taget imod selskabets nye 2020-strategi, der blev landeret for cirka et år siden. Den går kort fortalt ud på at omlægge hele produktionen til at blive mere dyrevelfærdsvenlig og derved øge værdien af Danpos produkter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier