FødevareWatch

Dansk selskab vil være Europas største barvirksomhed

Koncernen bag barer som Heidis Bier Bar og Café Guldhornene er i gang med at sondere terrænet forud for en større europæisk ekspansion.

Adam Falbert købte sin første bar som 23-årig. Foto: /ritzau/Peter Hove Olesen

Den danske barkoncern Rekom med barveteranen Adam Falbert som storaktionær er klar til at udvide sit forgrenede net af barer, som i dag består mere end 60 styks i Skandinavien - heriblandt Heidis Bier Bar, Café Guldhornene, The Australien bar, L.A. Bar i Aalborg og Hornsleth Bar.

Det skriver Børsen.

"Vi ønsker at manifestere os som Skandinaviens største barkoncern. Det vil vi gøre i de kommende år. Men vi vil også tage skridt ud på nye markeder syd for grænsen, fordi vi på den lange bane ønsker at være Europas største barvirksomhed," siger Adam Falbert, der for mere end tyve år siden som 23-årig droppede ud af jura-studiet for at åbne en bar.

Børsen har fået indsigt i et endnu ikke offentligt tilgængeligt regnskab for 2016/17, som angiveligt viser en fremgang i driftsoverskuddet på 18,7 pct. til 61 mio. kr. Ifølge finansdirektør Jesper Schaltz er omsætningen på et mindre trecifret millionbeløb i de mere end 60 barer, som koncernen driver.

Dansk barkæde klar til at udvide i Norge

Verdens største ølkoncern starter ny barkæde i Europa

Carlsberg-konkurrent får grønt lys til at overtage britisk pubkæde

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier