FødevareWatch

Økokampagne splitter Coop: Brugsuddelere smider Samvirke i skraldespanden

Coops nye økologikampagne har udløst rasende protester fra konventionelle landmænd, som truer med at boykotte detailkæden. Lokale brugsuddelere deler vreden og smider Coops blad i skraldespanden.

Coops kampagne for økologi har udløst rasende anklager fra landbruget og intern splittelse i detailkoncernen. Kampagnen er udarbejdet i samarbejde med Danmarks Naturfredningsforening. | Foto: CARSTEN ANDREASEN

Coops nye kampagne for økologi skaber intern splittelse i detailkoncernen.

Nogle brugsuddelere har nu valgt at smide samtlige eksemplarer af Coop-bladet Samvirke i skraldespanden. De lokale brugschefer mener, at en ni sider lang artikel i bladet giver indtryk af, at konventionelle fødevarer indeholder gift i farlige doser.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier