FødevareWatch

Analysefirma: Amazon har fået god start på private label-salg 

Efter Amazons opkøb af Whole Foods har internetgiganten i løbet af den første uge solgt for flere mio. kr. private label-varer, som tidligere var registreret under Whole Foods-navn.

Det går hurtigt, når internetgiganten Amazon har gang i noget.

Ifølge analysefirmaet One Click Retail har Amazon i uge et efter sin overtagelse af Whole Foods solgt for næsten en halv mio. amerikanske dollars private label-varer, som tidligere var registreret under Whole Foods-navn.

Det rapporterer foodnavigator-usa.com om beløbet, der svarer til omkring 3,1 mio. kr.

"Varerne blev næsten udelukkende solgt via Amazons sekundære platforme, Prime Pantry og Prime Now, i forhold til via Amazon.com," oplyser adm. direktør hos One Click Retail, Spencer Millerberg, til FoodNavigator-USA.

Nemlig.com: Et spørgsmål om tid før Amazon kommer til Danmark

Amazon vil åbne nyt hovedkvarter og åbner for ny budkrig

Amazon optrapper konkurrencen på madvarer

Forsiden lige nu

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier