FødevareWatch

Tulip: "Flyvende start" til omdiskuteret dyrevelfærdsmærke

Forbrugerne er vilde med ferskt kød fra de såkaldte hjertegrise, lyder meldingen fra Tulip tre måneder efter lanceringen af statsligt dyrevelfærdsmærke.

Foto: /ritzau/Line Ørnes Søndergaard

Knap tre måneder efter lanceringen af statsligt dyrevelfærdsmærke hos de såkaldte hjertegrise udgør salget af velfærdsgrise 25 pct. af Tulips samlede salg af fersk grisekød.

"Hjerteordningen har fået en flyvende start, og forbrugerne har taget supergodt imod produkterne ude i køledisken. Det understreger, at danskerne i høj grad er klar til at købe varer med en højere dyrevelfærd," siger Senior Vice President Denmark Jakob Skovgaard fra Tulip Food Company i en pressemeddelelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier