FødevareWatch

Madportalen Hungry vil kapre markedsandele efter millioninvestering

Den tyske madbestillingsplatform Deliveryhero investerer 30 mio. kr. i den aarhusianske Just Eat-konkurrent Hungry. Pengene skal blandt bruges på at styrke tilstedeværelsen i Holland og Irland.

Foto: Ritzau Scanpix/Emil Ryge Christoffersen

Med tilførslen af 30 mio. kr. kan aarhusianske Hungry nu sætte yderligere tryk på sine europæiske aktiviteter og øge presset på konkurrenten Just Eat.

Det skriver Berlingske.

Selvom der tidligere har været tale om, at Hungry skulle introduceres på flere europæiske markeder, skal millioninvesteringen hovedsageligt bruges på at styrke virksomhedens tilstedeværelse på de allerede etablerede markeder i Irland og Holland.

"Den fine investering, vi har modtaget, ændrer faktisk ikke på min hast til at lancere nye markeder. Jeg vil investere ekstra i både Irland og Holland og på den måde erobre markedsandele i hurtigere tempo," skriver stifter Morten Larsen i en mail til Berlingske Business.

Hungry Group er stiftet af Morten Larsen, som selv er tidligere direktør i Just Eat, og Jesper Buch, som i sin tid var til at grundlægge Just Eat.

Virksomheden har eksisteret i fire år og har godt 4250 restauranter tilknyttet. Resultatet for 2016 for den danske del af virksomheden lå på lige under fem mio. kr.

Hungry.dk fordobler resultatet

Hungry.dk køber sig ind i aarhusiansk startup

Hungry.dk får dansk mediehus i ejerkredsen

Mere fra FødevareWatch

Nye slikbutikker på nettet holder fast i coronaoptur

Med medvinden fra blandt andet den lukkede grænsehandel og de slikhungrende danskere i ryggen klarede danske online slikbutikker sig godt igennem 2020. Nu melder spørgsmålet sig: Kan man blive ved med at sælge slik på nettet, efter coronaen har lettet sit tag?

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier