FødevareWatch

Dansk salatkæmpe mærker øget økologisk konkurrence

I den store jyske salatproducent Månsson, der har planer om lægge de mange hundrede hektarer med salat og kål om til økologi, kan man godt mærke, at konkurrencen på det økologiske marked er intensiveret.

Årets produktion og høst af salater og kål er efterhånden gået på hæld, men allerede i uge 11 er der igen spirer på vej i jorden. | Foto: Morten Telling/Månsson

Danskerne vil have økologi som aldrig før. Det samme vil detailkæderne, men ikke for enhver pris, og det mærker man ude hos en af landets største producenter af salat, Axel Månsson fra Brande.

"Lige nu er der en skarp konkurrence på økologien, og det må vi jo bare forsøge at klare os i," siger adm. direktør Axel Månsson til FødevareWatch og fortsætter:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Sommertid på FødevareWatch

I de kommende fem uger udkommer FødevareWatch med ét dagligt nyhedsbrev, hvor vi løbende vil bringe nyheder fra branchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier