FødevareWatch

Tvillinger tager kampen op mod take away-lederen Just Eat

Med konceptet Takeout udfordrer tvillingbrødrene Thomas og Ulrich Cort Hansen den danske markedsleder inden for take away. Just Eat hilser de nytilkommende velkommen.

Foto: Gorm Olesen

Take away-markedet har fået en ny konkurrent i form af konceptet Takeout.

Bag virksomheden står tvillingduoen Thomas og Ulrich Cort Hansen.

Målet for de to vil forsøge at tilgodese restauranterne og deres indtjening i deres setup.

Det skriver Børsen.

"Vi vil arbejde sammen med restauranterne i stedet for at lukrere på dem. På den måde adskiller vores forretningsmodel sig væsentligt fra konkurrenterne i branchen, såsom Just-Eat, Hungry etc." siger Thomas Cort Hansen til avisen.

I interviewet ligger han ikke skjul på, at brødene vil starte en regulær priskrig på take away-markedet ved at tilbyde lavere priser til kunderne. Start målet er, at få så mange restauranter som overhovedet muligt med i konceptet for derefter.

Drengene bag Takeout er ikke de eneste, som har spottet et hul i take away-markedet. I august blev virksomheden Gotipster lanceret. Selskabet sælger billigt mad direkte fra en række prisbelønnede restauranter, som brugerne kan hente på vej hjem fra arbejde og så bare opvarme i deres eget køkken.

Den ekstra konkurrence får ikke den adm. direktør i Just Eat, Carsten Boldt, til at ryste i bukserne. Han fortæller til avisen, at markedet vokset kraftigt for tiden og hilser de to nye velkommen.

Michelin-kokke strammer grebet om take away-markedet

Efter 169 dage: Luksus take away-koncept rykker til udlandet

Sønderjysk bøfkæde udvider med take away

Coop vil styrke salget af convenience-produkter

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier