FødevareWatch

Brancheanalyse: Der er hård konkurrence på de kolde fristelser

Det er blevet ekstra koldt i den danske is-branche. Der kommer stadig flere mærker og producenter til, og det har resulteret i benhård konkurrence. Flere kæmper med en svingende indtjening, mens andre nyder 'kulden'.

I detailbutikkernes kølediske ligger Hansens Flødeis side om side med det kendte Polar Is-mærke. På gader og stræder lokker Paradis-kæden og Olufs med frisklavet is i bægre og på pind i håb om, at kunderne overser Friskos ikoniske røde is-skilte. I baggrunden ringer Hjem Is-bilens velkendte klokke.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier