FødevareWatch

Kun det stærkeste koncept vil overleve burgerkrigen

TEMA: Der er de seneste år sket et boom i antallet af burgerrestauranter i Danmarks forstæder og større byer. Det vil i sidste ende være det stærkeste koncept, der overlever, vurderer forsker i forbrugeradfærd. Så længe der ikke er de store variationer på menukortene, handler det lige så meget om stemningen.

Den amerikanske spise er blevet mere populær på det seneste. Foto: Niels Christensen, POLFOTO. | Foto: Niels Christensen, POLFOTO

Danskerne har de senere år fået et næsten uhyggeligt stort antal steder at vælge mellem, når lysten til en kvalitetsburger melder sig. På det københavnske marked har kæden Halifax siden 2007 været dominerende, mens den langt nyere kæde The Burger har indtaget forstæderne.

Men selv om der er kommet mange nye spillere på banen, og de eksisterende åbner flere og flere butikker, mener Søren Askegaard, som forsker i forbrugeradfærd på Syddansk Universitet, at der er plads til flere burgerrestauranter på det danske marked:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Social Foodies er gået i rekonstruktion

Iskæden med syv butikker er gået i rekonstruktion efter en stribe år med milliontab og negativ egenkapital. For nylig rejste kædens revisor betydelig tvivl om den fortsatte drift i regnskabet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier