FødevareWatch

Dansk tv-sponsorat baner vejen for vegetar-darling

Den britiske virksomhed Quorn, der sælger køderstatningsprodukter, har skyhøje ambitioner for det danske marked. Gennem et tv-sponsorat og et kødløst samarbejde vil Quorn nu lære danskerne at erstatte ko og kylling med det kødfrie produkt.

Quorn blev lanceret i Danmark i 2007. Nu satser koncernen bag for alvor på vegetarproduktet. | Foto: Maria Fonfara/Polfoto/Arkiv

Der er store forventninger til det britiske køderstatningsprodukt Quorn på det danske marked.

Michael Nyberg er fra firmaet BPI A/S i Gentofte, der er distributør af Quorn til de Danske Supermarkeder, og han fortæller, at det danske marked er vokset med 10-15 pct. hvert år de sidste fem år. Den kommende tid vil væksten dog blive endnu større, forventer han.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier