FødevareWatch

Nielsen-analyse: Kun 18 ud af 8.500 produktlanceringer har succes

Langt størstedelen af nye produkter får ikke fodfæste på det europæiske marked, når de sendes i forbrugernes retning. Til gengæld er der en overvægt af fødevarer blandt de 18 succesfulde produkter, hedder det i en ny rapport fra analysehuset Nielsen.

Foto: Simon Dawson/AP/POLFOTO/arkiv

Det kræver hårdt arbejde at slå igennem på det europæiske detailmarked. En ny rapport viser, at det faktisk kun lykkedes for 18 ud af de 8.500 produkter, der blev lanceret inden for de seneste to år. Det skriver Nielsen i rapporten ‘Breakthrough Innovation Report’.

Nielsen kalder de 18 succesfulde produkter for ’Breakthrough innovations’. For at blive klassificeret som banebrydende innovation, skal produktet opfylde tre kriterier: Det skal bidrage med noget nyt, det skal generere en omsætning på 100 mio. kr. i det første år, og det skal fastholde mindst 90 pct. af salget i det andet år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier