Nielsen-analyse: Kun 18 ud af 8.500 produktlanceringer har succes

Langt størstedelen af nye produkter får ikke fodfæste på det europæiske marked, når de sendes i forbrugernes retning. Til gengæld er der en overvægt af fødevarer blandt de 18 succesfulde produkter, hedder det i en ny rapport fra analysehuset Nielsen.
Foto: Simon Dawson/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: Simon Dawson/AP/POLFOTO/arkiv
AF BRITT ESROM

Det kræver hårdt arbejde at slå igennem på det europæiske detailmarked. En ny rapport viser, at det faktisk kun lykkedes for 18 ud af de 8.500 produkter, der blev lanceret inden for de seneste to år. Det skriver Nielsen i rapporten ‘Breakthrough Innovation Report’.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også