Føtex' luksus-image får en på kassen
En undersøgelse foretaget af konsulentvirksomheden Loyalty Group viser, at kunderne giver Dansk Supermarkeds supermarkedskæde Føtex bund karakter, når det kommer til kvalitet og pris. De 3.300 adspurgte kunder føler nemlig ikke, at de får, hvad de betaler for.
Det skriver fagmediet Dansk Handelsblad.
Kun omkring 66 pct. af respondenterne følte, at de fik værdi for pengene hos, når de handlede i Føtex. Med den lave karakter lander Føtex i bunden af listen.
I toppen finder man først discountkæden Aldi med 87 pct., efterfulgt af Lidl med 86 pct. og Rema 1000 på 84 pct.
At discountkæderne ligger i top, skyldes muligvis, at forbrugerne samtidig har skullet tage stilling til udsagnet: ”Min dagligvarekæde har konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder.”
Bilka, der en gang ”ville være billigst” ligger lige under midten.
Dansk Supermarked: Derfor beholder vi vores buræg
Føtex skærper kampen om vinkunderne
Her er fremtidens vindere og tabere i dansk dagligvarehandel
Relaterede artikler:
Føtex skærper kampen om vinkunderne
For abonnenter
Føtex lancerer økologisk partnerskab
For abonnenter