FødevareWatch

Føtex' luksus-image får en på kassen

Kunderne føler ikke, at de får den kvalitet, de betaler for, når de handler i højprofilkæden Føtex.

Foto: Toke Hage

En undersøgelse foretaget af konsulentvirksomheden Loyalty Group viser, at kunderne giver Dansk Supermarkeds supermarkedskæde Føtex bund karakter, når det kommer til kvalitet og pris. De 3.300 adspurgte kunder føler nemlig ikke, at de får, hvad de betaler for.

Det skriver fagmediet Dansk Handelsblad.

Kun omkring 66 pct. af respondenterne følte, at de fik værdi for pengene hos, når de handlede i Føtex. Med den lave karakter lander Føtex i bunden af listen.

I toppen finder man først discountkæden Aldi med 87 pct., efterfulgt af Lidl med 86 pct. og Rema 1000 på 84 pct.

At discountkæderne ligger i top, skyldes muligvis, at forbrugerne samtidig har skullet tage stilling til udsagnet: ”Min dagligvarekæde har konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder.”

Bilka, der en gang ”ville være billigst” ligger lige under midten.

Dansk Supermarked: Derfor beholder vi vores buræg

Føtex skærper kampen om vinkunderne

Føtex udvider på nettet

Her er fremtidens vindere og tabere i dansk dagligvarehandel

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier