FødevareWatch

Koreanske fødevarer står over for muligt gennembrud

Kineserne har succes med forårsrullen, mens japanerne har turneret verden rundt med sushi. Om få år kan danske forbrugere være på jagt efter sydkoreanske fødevarer, mener flere aktører i fødevarebranchen.

Foto: AP Photo/Cliff Owen/POLFOTO/ARKIV

Fremover skal danskerne måske lære at sige kimchi, bulgogi og bibimbap. Den sydkoreanske madbølge er nemlig ganske langsomt begyndt at rulle fra øst mod vest og har indtil videre ramt USA og Tyskland.

Herhjemme lader den næste store sydøstasiatiske madbølge dog endnu vente på sig. Men især hovedstaden danner løbende rammen for mindre fremstød for sydkoreansk mad, og flere danske madaktører ser allerede nu et stort potentiale i det sydkoreanske køkken.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier