FødevareWatch

KFC-ejer vil sælge tacos til hele verden

Den amerikanske fastfood-kæde Taco Bell, som ejes af koncernen Yum! Brands, sparker nu for alvor gang i sin internationale ekspansion.

Foto: Matt Morton/AP/Polfoto/Arkiv

Den populære amerikanske fastfoodkæde Taco Bell har efterhånden vokset sig så stor, som man kan i hjemlandet, og nu skal der international vækst på menuen.

Det skriver Bloomberg.

Restaurantkæden, som har slået sig på mexicansk-inspireret mad, vil øge antallet af restauranter uden for USA fra de nuværende 280 til 1000 i 2020, siger Melissa Lora, der er direktør med ansvar for de internationale markeder i Taco Bell, til nyhedsbureauet.

Sidste år åbnede man 20 nye restauranter i udlandet. Det tal vil stige til 40 i år, og ekspansionen skal altså tage yderligere fart i de kommende år.

”Der er rigtig stærk efterspørgsel efter, at Taco Bell kommer til andre lande. Der er voksende kendskab til mexicansk mad uden for USA,” siger Mellisa Lora til Bloomberg.

Mens Taco Bell har mere end 6.500 restauranter i USA, så har man altså fortsat mindre end 300 i resten af verden. I Europa er kæden repræsenteret i en håndfuld lande, blandt andet Storbritannien, Spanien og Island, hvor der er to lokationer, der køres som både KFC og Taco Bell.

Begge disse kæder er, ligesom Pizza Hut, ejet af koncernen Yum! Brands Inc. Men mens Taco Bell altså først nu er ved at sparke gang i en international ekspansion, så har KFC mere end 15.000 udenlandske restauranter, mens Pizza Hut nærmer sig 8.000.

Amerikansk fastfoodgigant forgylder aktionærer med mia. dollar

Endnu en amerikansk restaurantkæde dropper buræg

Dansk Sunset-stifter med til at genåbne KFC i Sverige

Pizza Hut er kommet tættere på dansk comeback

Amerikansk pizzakæde vender tilbage til Danmark

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier