FødevareWatch

Ungt iværksætterpar vinder Dagrofa-pris

Det var en cykelvenlig indkøbspose, som løb med sejren under dagens innovationskonkurrence for iværksættere. Vinderparret får nu mulighed for at få deres produkt på markedet med sparring fra Dagrofa og Capnova.

I alt 17 innovationsprojekter blev fredag målt og vejet af et dommerpanel bestående af Dagrofa og investerings- og udviklingsselskabet Capnova i Ideas 2015. To iværksætterprojekter løb med prisen som mest innovative produkt, heriblandt indkøbsposen Bikezac.

Bag produktet står Nikolai Gullmann og Anders Helt Lund, som nu kan se frem til 20 timers sparring med Dagrofa og Capnova samt muligheden for at bringe idéen videre på markedet.

Ifølge iværksætterparret er nøgleordet bag deres produkt simpelhed.

"Det handler om, at det skal være nemt. Folk vil gerne have simple løsninger, som gør deres hverdag nemmere. Og det kan vores produkt, som hurtigt og uden besvær kan kobles på bagagebægeret af din cykel," siger Anders Helt Lund til FødevareWatch, lige efter han modtog prisen på Dagrofas hovedkontor i Ringsted.

Ifølge Nikolai Gulmann har de med deres produkt fundet et hul i markedet og en løsning på et problem, som mange kender til.

"Man kan undre sig over, hvorfor ingen andre har fundet på at lave en indkøbspose som vores. Der er rigtig mange cyklister i Danmark og uden tvivl også mange, som har bøvlet med at holde balancen med indkøbsposen hængende på cykelstyret," siger han til FødevareWatch.

Trods et meget fuldendt produkt er begge iværksættere enige om, at der sagtens kan videreudvikles på indkøbsposen. Blandt andet skal der arbejdes på at forbedre materialetype samt skinner og kroge.

Anden vinder af innovationskonkurrencen var Localz, der er en engelsk-australsk app-producent, som har udviklet et onlinekoncept for kundeloyalitet. Omdrejningspunktet er en lokations- og loyalitetsapp, der forbedrer forbrugeroplevelsen og bygger bro mellem den fysiske og den digitale verden, når forbrugeren køber ind.

Udover de to vinderpar får yderligere otte af dagens deltagere tilbuddet om sparring med Dagrofa og Capnova.

Dagrofa og Capnova i udsædvanligt samarbejde

Studerende udlagde teksten for dansk e-handel

Bilka gør plads til fremtidens fødevarer

3D-mad kan hjælpe ældre 

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier