Jørgens søn sender Kims-produkt på himmelflugt

Kims har kæmpet med at opretholde sin markedsposition, hvor især de unge har valgt virksomhedens chips og snacks fra. Men med introduktionen af Jørgens søn Casper i markedsføringen af Jubilæums Mix har Kims fået den bedste produktlancering i tyve år.
Foto: Carsten Andreasen
Foto: Carsten Andreasen

Kims har i mange år siddet tungt på hyldepladsen i danske butikker, ikke mindst båret af markedsføringssuccesen Jørgen. Men i 2013 og 2014 faldt KiMs’ omsætning på markedet for chips og  snacks, blandt andet fordi de unge ikke vare loyale over for Kims onde bror.

Det skriver Markedsføring.

"Vi har i de senere år satset på sundere produkter som Go og Minimal, men uden den ønskede langsigtede effekt. Derfor valgte vi i 2015 at fokusere indsatsen på kerneforretningen og især ét produkt, Jubilæums Mix, og samtidig vende tilbage til det, som gennem årene havde gjort Kims mærket stærkt," siger Peter Frank Andersen, salgsdirektør i Kims, til Markedsføring.

Det, Kims ville vender tilbage til, var historiefortælling. Og for ikke at fortælle samme historie igen blev Jørgen skiftet ud med sin søn Casper, der skulle sælge Jubilæums Mix til de unge. Og ifølge Kims er det lykkedes over al forventning. Jubilæums Mix har solgt for 10 mio. kr. på fem måneder og er dermed den suverænt mest succesfulde Kims lancering i mere end tyve år.

Kims har fokus på private label-eksport

Kims får ny bestyrelsesformand

Kims opgiver slagsmål om retten til at sælge firkantede chips

Kims leverer overraskende comeback

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også